See the Big Five - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marloes en Jolanda - WaarBenJij.nu See the Big Five - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marloes en Jolanda - WaarBenJij.nu

See the Big Five

Door: Marloes en Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Marloes en Jolanda

06 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Welke dieren behoren er eigenlijk tot de Big Five? Dat vroegen wij ons ook af dus hier is het antwoord; Luipaard, Buffel, Olifant, Neushoorn en natuurlijk de Leeuw. Wat denk je nu, hebben ze die allemaal gezien? ? Uhh... ja dus, hihi cool hè! Buiten de Cheeta om hebben we ze allemaal in het wild gezien. In het Krugerpark en in Hluhluwe (spreek uit als susluwe). Alleen de Cheeta hebben we in een centrum gezien, daar vangen ze dieren op die ziek zijn of bijna uitgestorven, zo ook de Cheeta die in het wild bijna niet meer bestaat. Het was een gave tour en hebben een hoop geleerd. Onze laatste dag in de bush brachten we door in Hluhluwe. Daar hebben we de leeuw in het wild gezien of eigenlijk leeuwen :-D. Het waren er vier, twee volwassenen en twee jonkies. Ze hadden een prooi gevangen en daar waren ze lekker van aan het eten, en dat konden wij vanaf zes meter afstand zien. Even later kwamen de hyena's ook op het stuk vlees af, ze waren daar lekker van aan het smikkelen totdat de leeuw dacht van blijf van mijn vangst af. De leeuw kwam tevoorschijn vanuit de bosjes en gaf een hele harde brul! De hyena's gingen er vandoor met een stuk vlees in de bek, ze rende zo langs onze auto! Daarna brulde de leeuw nog een aantal keer en dat was erg indrukwekkend kan ik je zeggen. We hebben dus al een hoop meegemaakt en gezien. Als we weer thuis zijn horen jullie de rest van onze verhalen over de Big Five!

• 06 Februari 2014 - 18:25

Samantha Gaal:

Heey meiden, jeetje wat gaaf dat jullie nu al, al die dieren hebben gezien!!! Het verhaal over de groep leeuwen klinkt erg indrukwekkend. Ik word al bang als ik het lees, dus ik kan het me best voorstellen dat het brullen van die leeuw doodeng was als je er zo dichtbij staat.
    Nog heeeeeel veel plezier de komende dagen. En ik kijk uit naar jullie nieuwe verslag.
    Dikke kus Samantha

• 07 Februari 2014 - 14:50

Lisette En Ellen:

Hé Bosjesvrouwen,

Wat een prachtig verhaal zeg. En vooral ook spannend! Het lijkt ons vet gaaf én bijzonder om al die dieren van zo dichtbij te kunnen zien. Wat een belevenis! We zijn heel benieuwd naar de foto's en hopen stiekem ook dat jullie het e.e.a. hebben kunnen filmen. Toevallig die brul van de leeuw? :D Het landschap ziet er ook FANTASTISCH uit!!! Echt een droomplek als we de foto's zo bekijken. Het weer ziet er daar ook 10x beter uit dan hier. Een graadje of 30? Heerlijk hoor :). We wensen jullie nog een fantastische mooie reis en zien graag de foto's, filmpjes en verhalen tegemoed!!! :)

Veel liefs van uit het regenachtige NL

Lisette en (de jarige) Ellen