Aangekomen in Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marloes en Jolanda - WaarBenJij.nu Aangekomen in Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marloes en Jolanda - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Johannesburg

Door: Marloes en Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Marloes en Jolanda

03 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hallo allemaal, eindelijk kunnen we onze reisverhalen plaatsen. Aangezien we een week in de bush hebben gezeten lukte het ons niet om eerder iets te plaatsen. Wat hebben we tot nu toe allemaal meegemaakt, je kan het hieronder lezen.

We zijn maandag 27 januari aangekomen in Johannesburg! Joehoe we zijn er, na een lange en hobbelige vlucht. Maar dat mocht de pret niet drukken. Snel naar de lodge toe en om 23.30 Zuid-Afrikaanse tijd lagen we te bed. (Het is bij ons een uur later dan in Nederland). De volgende ochtend ging onze wekker om half vijf, best vroeg al zeg ik het zelf :-). Om half zes ontmoeten we de groep, die bestaat trouwens uit alleen maar vrouwen hihi. Inclusief Marloes en ik zijn we met zijn 5en.
Ook onze tourgide Tammy is een vrouw. Nou de vakantie kan beginnen dus let´s start. Na onze tassen in de truck geladen te hebben konden we gaan. Vandaag verlaten we Johannesburg om richting de bush te gaan. Onderweg nog een paar stops gemaakt, onder andere bij de
Blyde River Canyon dat was al een goed begin, erg mooi daar en lekker gewandeld. ´S Avonds kwamen we aan in Buruni, onderweg daar naar toe hadden we de mazzel om al een aantal dieren te spotten!
We hebben Olifanten, giraffen en nog meer gezien, erg gaaf. Na een korte nacht in een soort van tent te hebben doorgebracht, gingen we op tijd op stap met onze gids Vusi. Met elkaar gingen we vroeg in de ochtend de bush in, best spannend want je weet nooit wat je tegen komt. Uiteindelijk niet veel meer dan alleen de Dung van de dieren oftewel hun stront :-D. Een beetje vies maar toch ook interessant.
Deze ochtend hadden we dus een game walk zoals dat heet
(game = wild), aan het einde van de dag hadden we een game drive. Tijdens de drive die zich voortzette in het donker hebben we veel dieren mogen zien, maar wat er wel uitsprong waren de hyena's! Vanaf drie meter afstand konden we ze zeer goed zien, ook waren er jongen en 1 daarvan kwam heel dicht bij! Terug bij de lodge onze tent in gegaan om te gaan dromen over het Krugerpark!

• 03 Februari 2014 - 15:02

Anneke:

Geweldig meiden!!
    Leuk jullie zo te volgen.
    Geniet er lekker van .

Groetjes Anneke en Marco

• 03 Februari 2014 - 15:10

Hilde:

Hoi meiden,
    Super om te lezen wat jullie allemaal meemaken! Ook van Loes en Jordy veel groetjes uit een koud maar zonnig Heemskerk!
    Kus, Hilde

• 03 Februari 2014 - 20:34

Marloes En Jolanda :

Marloes en Jolanda de groeten van ons mooi verhaal Is het weer goed bij ons denk de laatste vorst dus als jullie weer terug komen is het voorjaar hihi nou doei veel plezier.

• 03 Februari 2014 - 20:35

Marloes En Jolanda :

dit was van ome gerard en tante aagje

• 03 Februari 2014 - 20:40

Marloes En Jolanda :

Super leuk om te lezen over jullie reis! Schrijf vooral ff op welke dieren jullie allemaal hebben gespot ;). Dat vind ik nog het aller mooist. Heel veel plezier daar meiden!! Liefs van Jeroen en Esther

• 03 Februari 2014 - 21:15

Marloes En Jolanda :

Ja ja de eerste week zit er op en jullie hebben toch al een hoop gezien.
    Tante Mar belde dat jullie aan visbraai zitten nou dat het heb mogen smaken.
    Nog veel plezier en we blijven jullie volgen.

Kus: Mam & Pap

• 03 Februari 2014 - 21:35

Piet Veldt:

Gaat lekker lees ik in jullie verslag!Leuk! En geniet er van hoor!!XX.Piet.

• 04 Februari 2014 - 10:07

Anja, Henna En Ellen:

Hallo meiden,
    Wat heerlijk om wat van jullie te horen. Net met zijn drieën, voor het werkoverleg plaats vind, jullie spannende verslag gelezen. Fantastisch zeg! Jullie genieten volop, dat is duidelijk. Heel veel plezier meiden en voorzichtig met alle wilde dieren ;).
    Liefs,
    Anja, Henna en Ellen

• 05 Februari 2014 - 10:46

Marloes En Jolanda :

Hello girls! Heerlijk hoor en gewoon al wilde dieren gespot! Zo komt je big five wel compleet Jo! Geniet ze nog lekker meiden! Xxkarin